На 15 август – Успение на Пресвета Богородица, Негово Високопреосвещенство Старозагорският митрополит Киприан оглави св. Божествена Златоустова литургия в храм „Св. Успение Богородично“ – гр. Казанлък. Архиереят подстрига за иподякон 10-годишния Даниел, който ще помага по време на службите в околията.
В края на литургията владиката прочете похвално слово за празника от Св. Климент Охридски, в което се казва: „Дево Богородице, тебе прославят архангелските и безплътни сили; тебе хвалят патриарсите и пророците; тебе почитат апостолските събори и множеството мъченици. Ти си венец на архиереите, ти си спасение на човешкия род. И тъй, моли се ти и сега непрестанно за нас, които чествуваме твоето свято успение. Прогони всички страдания, изцери болестите, разпръсни бедите и премахни ересите. Дарувай ни мир и здраве, измоли за нас небесното царство от твоя Син и наш Господ Бог – Спасителя Иисус Христос, на Когото подобава всяка слава, чест и поклонение с безначалния Му Отец и с пресветия, благия и животворящ Дух, сега и всякога, и във всички векове. Амин!“ (Виж. целия текст по-долу.)
На 23 август – ✝ 11 Неделя след Петдесетница. Св. мчк Луп. Св. Ириней, еп. Лионски, в 09:30 часа, в храм „Св. Николай“, с. Змейово, митрополит Киприан ще отслужи св. Божествена Златоустова литургия.

ПОХВАЛНО СЛОВО ЗА УСПЕНИЕ БОГОРОДИЧНО ОТ СВЕТИ КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ
Възлюбени,
Ето сега светло празненство! Дойдете, ликувайте, да се насладим на това предивно чудо! Като отхвърлим житейския мрак, нека просветлим телесните си очи и да се издигнем с духа си, за да съзерцаваме предивното успение на Майката на Господа: да видим и Неговите ученици, дошли върху облаци и събрали се да съпроводят пречистото тяло на истински пречистата и преславна наша Владичица Богородица и Приснодева Мария.
Чрез нея се обнови овехтелият поради греховете си човешки род.
Чрез нея се отвори Едем, затворен някога поради прародителката Ева.
Чрез нея пламенният меч, като се обърна, побягна, и пътят, водещ към животворната храна, бе отворен.
Чрез нея проклятието бе унищожено, а благословението процъфтя. И откъдето смъртта се всели сред нас, оттам излезе безсмъртният живот. Защото пресвета Богородица стана ново небе, като вмести в себе си Твореца на небето и земята.
Чрез нея се обожестви човешката природа, когато Христос се всели в нейното свято лоно. Нашият Господ Бог, като ни видя изпаднали чрез съблазънта на дявола в смърт и в развала, не изтърпя да гледа създадения по Негов образ човек, овехтял и паднал в такова зло, но в милосърдието Си се смили над нас, наведе небесата и слезе, както дъжд върху руно, всели се в лоното на девица и покривайки с плът Своята Божественост, стана едновременно Бог и човек, с двойна природа. Затова тази, която Го роди, беше наречена Богородица.
Сега, като чествуваме деня на нейното успение, ние светло се радваме.
Но ако някой помисли в ума си нещо неуместно, казвайки: „Не би трябвало тя да изпита смърт, щом като е родила Дарителя на живота – Бога“ – на такива ние ще отговорим така: „Понеже на Адам след грехопадението беше казано: „Пръст си и в пръстта ще се върнеш“, то както от него имаме началото на съществуването си чрез раждане, така имаме от него и смъртта. Заради това и нашият Господ Иисус Христос дойде на земята, прие смъртната плът и заради нас изпита смърт по плът, а не по Божествената Си същност. Защото Божеството е винаги нестрадащо и безсмъртно. Но понеже Христос беше двоен по естество – Бог и човек, – заради това Той вкси смърт с човешката Си природа, а не с Божественото Си естество. Той възкръсна като безсмъртен и възкреси заедно със Себе Си Адам и другите праведници, които бяха умрели след него. Поради това и пресветата Владичица и Приснодева Мария, Божията Майка, по плът изпита смърт, при което Сам Господ Бог слезе от небесата при нея с множество безплътни сили и с пречистите Си ръце прие нейната свята душа. А по нейна молитва апостолите се събраха от всички страни, дошли върху облаци чрез духовна сила – не само които бяха живи, но и ония, които бяха вече починали,– за да свидетелствуват и да съпроводят честното тяло на пречистата Господня Майка. След това те я занесоха в Гетсимания и там извършиха целование и хвалебни песни, и така я положиха в гроб. А оттам на третия ден тя възкръсна от гроба, защото тъй трябваше да бъде тя изтръгната от гроба, та Майката да бъде при Сина си.
И така, днес Майката на живота премина във вечния живот, отваряйки райските двери за човешкия род.
Днес Майката на нашия Господ Бог възлиза от долния Йерусалим в горния – в небесния град на вечното Христово царство.
Днес пресветлият облак възлиза към непристъпната Светлина при безплътните сили.
Сега, като пристъпим с поклонение към пресвета Богородица, нека велегласно изречем похвала, казвайки:
Радвай се ти, рай духовен, разливащ безсмъртие за човешкия род!
Радвай се ти, която си нов ковчег, съдържащ не каменни скрижали, а самия Законодател, Христос, когото ти роди като Спасител на света!
Радвай се, къпино неизгаряща, ти, която си носила Божествения Огън в пречистото си лоно!
Радвай се, планино неразбиваема, от която се откъсна духовният Камък – Христос – и срина идоложертвените капища и премахна техните служби!
Радвай се, пресветъл облак, ти, която си носила в своята утроба духовното Слънце – Христос!
Радвай се ти, която си радост на безплътните сили и която си заченала безсеменно и родила по неизразим с думи начин Твореца на ангелите и Създателя на цялото творение!
Радвай се ти, която си изпълнение на пророчествата и завършек на нашето обновяване!
Радвай се, радост на апостолите и здрава опора на мъчениците!
Радвай се, пространно вместилище за невместимото естество!
Радвай се, светило, ти, която прие в себе си незалязващата Светлина и озари богоозарено целия свят, светейки с пресветлите си молитви!
Радвай се, духовна трапезо, която прие в себе си небесния Хляб, отдал Себе Си заради спасението на всички и даващ живот на верните!
Радвай се ти, която си обновление на Адам и освобождение на Ева!
Чрез тебе, Владичице, ние се избавихме от идолската измама.
Чрез тебе отново се върнахме в предишния [райски] живот.
Чрез тебе, пречиста Владичице, се наричаме Божии синове поради вярата, като се кръщаваме в Светата Троица.
Чрез тебе нашият враг дяволът бе победен. Той бе осъден заедно със своите бесове на вечен огън.
Чрез тебе биват побеждавани всички ереси и противниците на християнската вяра.
Чрез тебе, пречиста Дево, се прогонват нашите болести и страдания и бесовската служба бива унищожавана.
Чрез тебе, пресвета Дево, горделивите биват смирявани, а бедните се обогатяват, пазени от благодатта.
Чрез тебе, пресвета Владичице, раят се отвори и небесното царство се дава даром на тия, които с вяра те прославят като Божия Майка.
Ти стана за скръбните утеха и помощ; за болните – изцерение, понеже ти си носила Този, който понесе върху Себе Си нашите болести и страдания поради човешкото Си естество.
Дево Богородице, тебе прославят архангелските и безплътни сили; тебе хвалят патриарсите и пророците; тебе почитат апостолските събори и множеството мъченици. Ти си венец на архиереите, ти си спасение на човешкия род.
И тъй, моли се ти и сега непрестанно за нас, които чествуваме твоето свято успение. Прогони всички страдания, изцери болестите, разпръсни бедите и премахни ересите. Дарувай ни мир и здраве, измоли за нас небесното царство от твоя Син и наш Господ Бог – Спасителя Иисус Христос, на Когото подобава всяка слава, чест и поклонение с безначалния Му Отец и с пресветия, благия и животворящ Дух, сега и всякога, и във всички векове. Амин!